مقایسه سری آیفون 12 با 13 اپل

اپل در کنفرانس اخیر خود از آیفون‌های سری 13 ، 13 مینی، 13 پرو و 13 پرومکس رونمایی کرد که این سری از آیفون با حفظ بخش اعظمی از ویژگی و طراحی نسل قبل و پیشرفت در بخش‌هایی همچون باتری، دوبرین، نمایشگر، ناچ و تراشه، معرفی شده‌اند.

 باتری

اپل ادعا می‌کند که در آیفون های 13 و 13 مینی عمر باتری نسبت به سری 12 و 12 مینی به ترتیب 2.5 و 1.5 ساعت افزایش یافته است.

طراحی

طراحی آیفون 13 نسبت به 12 تغییر خاصی نکرده و فقط در قسمت ناچ، محل قرار گیری فیس آی‌دی بهبود پیدا کرده به همین دلیل ناچ آیفون 13 نسبت به 12، 20 درصد کوچک‌تر شده است.

دوربین

شاید بتوان گفت بزرگترین تغییر رو در دوربین آیفون 13 شاهد باشیم. طرحی دوربین تغییر کرده و به صورت قطری قرار گرفته‌اند. دوربین جدید واید آیفون ۱۳ به لنز ۱۲ مگاپیکسلی با دیافراگم f/1.6 مجهز شده است. در سوی دیگر، دوربین ۱۲ مگاپیکسلی اولتراواید با لنز سریع‌تر با f/2.4 و میدان دید ۱۲۰ درجه قرار گرفته است. آیفون ۱۳ از تکنولوژی لرزشگیر سنسور-شیفت که سال قبل به همراه آیفون ۱۲ پرومکس معرفی شده بود نیز بهره‌مند شده است. تکنولوژی سنسور-شیفت با حرکت‌ دادن حسگر واید، از لرزش‌های به وجود آمده می‌کاهد.

نمایشگر

پنل این نمایشگرها همچنان از نوع OLED موسوم به Super Retina XDR است. خبری از نرخ نوسازی پویای ۱۲۰ هرتز در این دو مدل نیست و این قابلیت فقط برای مدل‌های پرو و پرومکس لحاظ شده است.

سخت افزار و قیمت

اپل برای سری جدید آیفون‌ها از پردازنده A15 بایونیک استفاده کرده است که نسبت به پردازنده A14 بایونیک آیفون‌های ۱۲، سریع‌تر و البته کم‌مصرف‌تر است. اپل ادعا می‌کند که A15 سریع‌ترین پردازنده در دنیای موبایل به‌حساب می‌آید و ۵۰ درصد سرتر از سایر رقباست. هر دو مدل آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی در زمینه حافظه ذخیره‌سازی هم پیشرفت داشته‌اند و در نسخه‌های ۱۲۸، ۲۵۶ و ۵۱۲ گیگابایت روانه بازار خواهند شد تا دیگر از حافظه ذخیره‌سازی ۶۴ گیگابایت نسل‌های قبل خبری نباشد. آیفون ۱۳ و ۱۳ مینی همچون نسل قبل با قیمت پایه ۶۹۹ و ۷۹۹ دلار به‌فروش خواهند رسید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپی رایت برای آی تک محفوظ میباشد