صفحه‌نمایش ProMotion چیست و چه مزیتی دارد ؟

اپل به تازگی نسخه‌های جدیدی از آیفون خود را معرفی کرد که دو نسخه‌ی آیفون 13پرو و پرومکس از فناوری‌های ویژه و جالبی بهره می‌برند که در میان این فناوری‌ها، یک ویژگی با عنوان ProMotion در صفحه‌نمایش بیشتر خودنمایی می‌کند. این صفحه‌نمایش قادر است تصویر را تا میزان ۱۲۰ هرتز تازه‌سازی کند.

صفحه‌نمایش می‌تواند حرف‌های زیادی را در بازار برای گفتن داشته باشد اما برای شناخت بیشتر صفحه‌نمایش ProMotion باید ابتدا اطلاعاتی را در خصوص صفحه‌نمایش‌های فعلی با نرخ تازه‌سازی ۶۰ هرتز بدانیم.

در زمانی که مانیتورهای سی‌آر‌تی رواج داشتند، سازندگان این مانیتورها در تامین برق با مشکل روبرو می‌شدند چرا که برق شهری از میزان ۶۰ هرتز برخوردار بود. با این حساب چاره‌ای نبود به غیر از اینکه نرخ تازه‌سازی تصویر در صفحه‌نمایش مانیتورهای سی‌آر‌تی را در مقدار ۶۰ هرتز نگه دارند.

در چند ساله اخیر پیشرفت زیادی را در پنل صفحه‌های نمایش شاهد بوده‌ایم و اکنون دیوایس‌هایی در بازار موجود است که نرخ تازه‌سازی تصویری بیشتر از ۱۲۰ هرتز دارند.

نرخ تازه‌سازی تصاویر در مقدار ۱۲۰ هرتز، ۲ مزیت اصلی دارد، اول اینکه تصاویر روان‌تر و واقعی‌تر به نظر می‌رسند. دوم اینکه این ویژگی برای دستگا‌‌ه‌های دیجیتالی که برای نقاشی ساخته شده‌اند نیز راحتی و کیفیت بیشتری را در اختیار طراحان قرار می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپی رایت برای آی تک محفوظ میباشد