مقایسه ایرتگ و اسمارت تگ

سامسونگ و اپل به ترتیب در ژانویه و آوریل ۲۰۲۱ ردیاب های هوشمند خود را معرفی کردند. اگر بین دوراهی خرید ایرتگ یا اسمارت تگ قرار دارید، مقایسه ایرتگ و اسمارت تگ، انتخاب و خرید را برای شما راحت تر خواهد کرد. در این پست به بررسی ایرتگ اپل و گلکسی اسمارت تگ سامسونگ میپردازیم.

ردیاب بلوتوثی اپل قوی ترین شبکه دستگاه های داخل اکوسیستم اپل را ارئه میدهد و به شما کمک میکند تقریبا در هر مکانی وسایل خود را ردیابی کنید.

گلکسی اسمارت تگ سامسونگ، هوشمندترین تگ موجود در بازار میباشد. همچنین این تگ عملکردهای IoT را برای خانه های هوشمند ارئه میدهد.

 تفاوت های اصلی

ایرتگ اپل – Apple AirTag گلکسی اسمارت تگ سامسونگ – Samsung Galaxy SmartTag
امکان حکاکی سفارشی توسط اپل ساخته شده از مواد مقاوم در برابر خط و خش
سازگاری با اکثر محصولات اپل برای راحتی بیشتر قابلیت AR برای پیدا کردن اسمارت تگ از طریق دوربین
پیدا کردن ایرتگ از طریق شبکه Find My سازگار با خانه های هوشمند و پشتیبانی از عملکرد های Smart Home
امنیت بسیار بالا قابلیت سفارشی سازی صدا
فقط سازگار با iOS فقط سازگار با گوشی های هوشمند گلکسی سامسونگ
امکان ایجاد خط و خش روی تگ محدودیت در طراحی و لوازم جانبی

ایرتگ و گلکسی اسمارت تگ هر دو دستگاه اصلی برای ردیابی محسوب میشوند. مطمئناً اگر میخواهید بین این تگ تصمیم بگیرید، عامل اصلی تعیین کننده، سیستم عامل گوشی شما خواهد بود.

ایرتگ AirTag با iOS بهترین عملکرد را ارائه میدهد و اسمارت تگ SmartTag فقط با سری گلکسی سامسونگ کار میکند. اگر شخصی هستید که از هر دو دستگاه اپل و سامسونگ استفاده میکنید، در یک دو راهی سخت قرار دارید.

عملکرد

عمکرد بلوتوث و ویژگی های امنیتی این دو ردیاب بسیار شبیه هم هستند اما تفاوت هایی هم وجود دارد،

عملکرد اسمارت تگ در خانه های هوشند و محدوده پشتیانی که بسیار کاربردی میباشد قوی تر است. در حالی که در موارد مقاومت در برابر آب و قابلیت سفارشی سازی، اپل بسیار جلوتر است.

نحوه کار

در عملکرد های اساسی، ایرتگ و اسمارت تگ از فناوری های مشابه UWB برای دستگاه های نزدیک استفاده میکنند. به عنوان مثال اگر دسته کلید خود را در پشت کوسن های کاناپه گم کنید، آيفون با جهت یابی، شما با به مکان دقیق ایرتگ میرساند.

این جهت یابی توسط UWB امکان پذیر شده است. اسمارت تگ SmartTag به همین ترتیب کار میکند اما با قابلیت AR (واقعیت افزوده) با دوربین شما را به سمت مورد گمشده میبرد.

این قابلیت فقط برای محدوده کوچک قابل استفاده است. اگر واقعا ردیاب خود را گم کنید، ردیاب از سیگنال بلوتوث استفاده میکند تا به دستگاه ها اطراف وصل شود و موقعیت خود را گزارش کند. هر ردیاب این کار را با روش متفاوتی انجام میدهد.

چگونه حالت گمشده ایرتگ را فعال کنیم؟

ایرتگ اپل برای برقراری ارتباط از شبکه عظیمی به نام Find My با رمزنگاری انتها به انتها استفاده میکند. اگر هر آيفون، آیپد یا مک در محدوده ایرتگ شما باشد، شبکه Find My به شما هشدار خواهد داد. سامسونگ هم از همین فناوری با نام SmartThings Find در دستگاه های سامسونگ استفاده میکند. در اینجا ایرتگ یک مزیت آشکار دارد زیرا زیرساخت اپل بسیار قوی تر است.

در آخر، هردو ردیاب دارای ویژگی های امنیتی عالی هستند تا از سوءاستفاده از تگ ها جلوگیری شود. اگر یک ایرتگ یا گلکسی اسمارت تگ ناشناخته داخل کیف یا کوله شما قرار داشته باشد، شما یک اعلان دریافت میکنید که یک دستگاه ردیاب ناشناس با شماست. جالب است بدانید که اپل یک قدم جلوتر رفته و میگوید اگر ایرتگ برای اهداف جنایی مورد استفاده قرار گیرد، با مقامات شناسایی مجرم همکاری خواهد کرد!

طراحی

وقتی صحبت طراحی میشود، هر تگ دارای مزایای منحصر به فردی است. اسمارت تگ سامسونگ از مواد سخت و لاستیکی ساخته شده که با برخورد یا زمین خوردن خط و خش نمیافتد. از طرف دیگر، ایرتگ اپل Apple AirTag بیشتر در معرض خط و خش است و شما قطعا برای محفظت از ایر تگ احتیاج به لوازم جانبی خواهید داشت.

از نظر مقاومت در برابر آب و گرد و غبار، اپل گواهیناهه IP67 را دریافت کرده که در مقابل IP53 سامسونگ بسیار مقاوم تر است. شما باید اسمارت تگ را از مکان مرطوب دور نگه دارد.

جایی که ایرتگ جلو می افتد، قسمت سفارشی سازی و لوازم جانبی میباشد. زمان ثبت سفارش ایر تگ از سایت اپل میتوانید آن را با حروف و شکلک های دلخواه حکاکی و شخصی سازی کنید. این ویژگی زمانی کارآمد است که چند نفر از اعضای خانوادتان ایرتگ داشته باشند.

و اما در آخر کدام را بخریم؟

همانطور که قبلتر گفتیم معیار اصلی انتخاب، تلفن همراه شما و سیستم عامل آن خواهد بود. AirTag فقیط با دستگاه های  iOS دارای UWB و اسمارت تگ فقط با تلفن های هوشمند اخیر سامسونگ که دارای UWB هستند کار میکند. این ویژگی ها قطعا شما را محدود خواهد کرد.

بگذارید بگوییم شما همزمان کاربر هر دو سیستم اپل و سامسونگ هستید و از لحاظ فنی میتوانید از هر دو آن ها استفاده کنید.

اگر سبک زندگی خشن و آشفته ای دارید، احتمالا مواد سخت و مقاوم اسمارت تگ را ترجیح میدهید. اگر زندگی شما به این صورت است ولی میخواهید از ایرتگ استفاده کنید، قطعا باید لوازم جانبی ایرتگ را تهیه کنید.

خب، صحبت از لوازم جانبی شد، اگر دوست دارید تگ خود را با بند های جذاب بپوشانید، اپل از این مزیت برخوردار است. از بند هرمس گرفته تا بند های عینک جذاب! هیچ انتهایی برای سفارشی سازی ایرتگ اپل وجود ندارد.

آخرین نکته این است که اسمارت تگ سامسونگ از عملکرد های منحصر به فرد Smart Home پشتیبانی میکند. اگر دستگاه های هوشمند زیادی استفاده میکنید، اسمارت تگ میتوانید به عنوان ریموت دستگاه های هوشمند شما برنامه ریزی شود و کار کند. این قابلیتی است که ایرتگ از آن پشتیبانی نمیکند و این موضوع کمی قابل تأمل است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

کپی رایت برای آی تک محفوظ میباشد